המדריך למבוטח בעת תאונה

ראשית וודאו שאיש מנוסעי הרכב אינו נפגע, במידה והרכב יכול להמשיך בנסיעה יש לפנות מיידית את הזירה, בשביל לצמצם את המשך זרימת התנועה ללא הפרעה, לאחר שחניתם בצד הדרך החליפו פרטים עם שאר המעורבים בתאונה.

על פי חוק חובה למסור פרטים אחד לשני בעת תאונה אי מסירת פרטים היא עבירה פלילית, במידה ואינו מוכן למסור לכם מידע קחו את מספר הרכב שלו והזמינו משטרה בתאונה שבעל הרכב פגע וברח!

הפרטים אותם עליכם לקחת-

  • שם הנהג וכתובתו.
  •  מספר תעודת זהות
  • מספר פוליסת ביטוח הרכב.
  • צילום תעודות הביטוח
  • שם חברת הביטוח.
  • מספר הרכב.
  • מספר טלפון של הנהג.
  • דגם הרכב והצבע.

חשוב לזהות את הנהג לפי רשיון הנהיגה שלו, וכן לוודא שהפרטים אותם מסר תואמים את הרשום ברשיון. 

דגשים חשובים במתן פרטים בעת תאונת דרכים!

נהגים לא מנוסים או כאלו שנכנסו ללחץ עקב התאונה עלולים לחתום על מסמך בו הם כביכול מודים שהם האשמים בתאונה ובתוצאותיה אסור בתכלית לחתום על מסמך כזה או מעיין זה, ישנם מקריים לא מעטים בהם הקביעה לאשמה נתונה בידי מומחים תנו למומחים שלנו לעשות את העבודה עבורכם.

אם הצד השני הסכים להודות באשמה יש להכין תיאור קצר על פרטי התאונה הודאה בכתב יכולה לתמוך בגירסא שלכם במידה והתביעה תובא בפני בית משפט.

מומלץ לצלם בעת התאונה את כלל הנזקים שקרו לרכב שלכם ולרכב השני, בכדי למנוע טענות לנזקים שלא אירעו בתאונה הזו ותתבוע נזקים שאינם קשורים לתאונה הזו.

בתאונה ללא נפגעים אין חובה על פי חוק לדווח לרשויות האכיפה, אולם אין איסור לדווח במיוחד עם התאונה קרתה כתוצאה מעבירת תאונה.

במקרה של הצלת חיים מותר להזיז את הנפגע לצורך הצלתו כגון מרכב בוער או לבצע פעולות החייאה ראשונות המצילות חיים.

עליכם ליידע את מוקדן המשטרה, ולמסור לו פרטים מדויקים על פרטי התאונה והנפגעים על פי שיקול דעתו של המוקדן הוא יחליט לאיזה כוחות הצלה להזעיק למקום האירוע, בעת פינוי לבית חולים מד"א לא תגבה תשלום מהמעורבים בתאונה אלא תגבה את התשלום ישירות מחברת הביטוח.

המשטרה תתחקר את המעורבים בתאונה, בשביל גביית עדויות על סיבת גרימת התאונה, אם יש לכם עדי ראיה לתאונה מומלץ לשמור את הפרטים לחקירת המשטרה לקבלת תמונה רחבה על פרטי התאונה, לאחר תשאול המשטרה ניתן להזיז את הרכב באישור המשטרה. 

אם גם אתם נפגעתם פיזית כתוצאה מהתאונה, הקפידו על קבלת העתק של הדו"ח המשטרה, להמשך טיפול רפואי בחדר מיון ללא תשלום. אישור זה חיוני גם לתביעות פיצויים פיזים הקשורים  עתידיים כתוצאה מהתאונה 

אם נפגעתם פיזית בתאונה, הקפידו לקבל העתק של דו"ח המשטרה על האירוע, שיאפשר לכם לקבל טיפול רפואי ראשוני בחדר המיון (ובהמשך, בבית החולים, לפי חומרת הפגיעה) ללא תשלום. אישור זה חיוני גם להליך תביעת הפיצויים על הנזקים שנגרמו בתאונה.

במידה והייתם מעורבים בתאונה לאחר לקיחת כל הפרטים עליכם לפנות אלינו עם כל הפרטים אנו ננחה אתכם בהמשך התהליך, ובדרכי טיפול הרכב שלכם ולתשלום כלל הנזקים שקרו לכם כתוצאה מהתאונה, הכי חשוב במקרים כאלו לא לאבד עשתונות בשביל זה יש לך סוכן ביטוח שידאג לך ללא שום דאגה מצידך. 

לקבלת נציג להמשך טיפול בפתיחת תביעה או בכל נושא שתרצו

אנא מלא את פרטיך ונשוב אליך בהקדם!

אנו עובדים מול כל חברות הביטוח

צור קשר

סוכנות לביטוח מיכאל שורץ 

המרפא 1 קניון הר חוצבים, ירושלים 

טל' ראשי: 02-5872123| פקס: 02-5872124  

מייל: ms@ms-ins.co.il